Un bucureştean acuză Bancpost că, de peste jumătate de an, îi cere să plătească mai mulţi bani decât are de dat conform contractului. Sursa: EVZ
În luna iunie 2007, Neculai Cârligeanu, 58 de ani, din Bucureşti, a încheiat cu Bancpost un contract de credit pentru nevoie personale, în valoare de 25.000 de euro.
Conform contractului, bărbatul trebuie să plătească şi un comision de administrare lunară a creditului, în valoare de 0,3% din sold.
De o jumătate de an, însă, i se cer mai mulţi bani decât are de plătit, acuză bărbatul. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a sancţionat deja banca pentru acest caz, dar omul plăteşte în continuare la fel de mult.
„Nu este vorba de bani, ci despre principiu”
Conform contractului, Neculai Cârligeanu trebuie să plătească, pe toată perioada creditului, un comision de administrare lunară a creditului de 0,3% din sold.
„Formula de calcul a comisionului este: produsul dintre soldul creditului, rata dobânzii procentuale şi numărul de zile scurs de la data la care a fost datorată rata anterioară împărţit la 360 de zile. Din mai 2008, de când s-au mărit dobânzile, şi acest comision de 0,3% a devenit mai mare. Mi se percepe mai mult cu doi-trei franci elveţieni în fiecare lună. Nu este vorba de bani, ci despre principiu. Chiar dacă pare puţin trebuie să vă gândiţi la câţi clienţi are banca”, afirmă Neculai Cârligeanu.
Bărbatul nu doreşte decât respectarea contractul iniţial. „În contractul iniţial este specificat că banca nu poate modifica decât dobânda, dar ei au modificat şi comisionul. Nu am cerut băncii clemenţă, nici micşorarea dobânzii, am cerut corectitudine. Toate băncile au stilul acesta de proprietar de drept. Ar trebui să aibă puţin respect pentru că trăiesc de pe urma celor care au contracte. Dacă eu sunt corect cu ei, n