Chiar dacă este relativ ieftină la cumpărare, maşina ajunge un produs costisitor, în condiţiile în care întreţinerea anuală poate depăşi suma de 7.000 de lei . De anul acesta, proprietarii de autoturisme plătesc mai mult pentru taxa auto, parcare şi rovinietă. Unele preţuri sunt influenţate şi de cursul valutar.
Pe lângă costul unui autoturism, trebuie luate în calcul şi costurile necesare întreţinerii acestuia. Factori precum combustibilul, reparaţiile, dar şi asigurările şi impozitul fac din maşină un obiect exclusivist pe care puţini şi-l mai permit în condiţiile nesiguranţei economice actuale.
Citiţi şi:
Câştigă boiereşte din comerţul cu maşini vechi, din Occident
A câştigat procesul cu Poliţia, dar nu şi-a primit banii după ce i-a fost ridicată abuziv maşina
Dana Popescu (42 de ani), proprietara unui Ford Fiesta, spune că anul acesta a plătit pentru taxa auto circa 50 de lei, cu 10% mai mult faţă de 2009. Nu doar acest impozit s-a scumpit în 2010. Şi poliţa anuală pentru asigurarea obligatorie RCA s-a majorat.
„Anul trecut am plătit 357 de lei, în timp ce anul acesta costul poliţei este de 476 de lei", spune femeia. Şi rovinieta, necesară pentru drumurile naţionale şi judeţene, pe care mulţi şoferi nu şi-o cumpără însă, este mai scumpă cu circa 11% de anul acesta. Dana P. a plătit 119 lei faţă de 108 lei în 2009. Astfel, influenţa cursului valutar este decisivă, pentru că taxele şi impozitele sunt calculate în funcţie de cursul euro.
Revizia tehnică, necesară
La achiziţionarea unei maşini, cumpărătorul este obligat să efectueze anual revizia tehnică pentru garanţia maşinii sale. Pe Dana P. aceasta a costat-o 1.000 de lei în 2009, iar pentru anul acesta femeia se aşteaptă să scoată cu 10% mai mult din portofel. „Se scumpesc consumabilele, uleiul şi filtrele, ceea ce ridică preţul total", mai spune ea.
În cazul