Grupul italian Ferrero a decis să nu lanseze o ofertă pentru achiziţia Cadbury, consolidând astfel poziţia Kraft Foods, care vrea să cumpere compania britanică printr-o tranzacţie de 10,5 miliarde de lire sterline (17 miliarde de dolari), transmite Reuters, citând surse apropiate discuţiilor.
Totodată, grupul italian a încheiat discuţiile cu producătorul american de ciocolată Hershey, care, potrivit presei internaţionale, ar fi urmat să fie partenerul Ferrero într-o eventuală ofertă pentru Cadbury.
Hershey a făcut eforturi în ultimele luni să înainteze o ofertă sustenabilă pentru achiziţia Cadbury, însă decizia Ferrero ridică semne de întrebare legate de capacitatea Hershey de a concura cu Kraft Foods în acestă chestiune.
Săptămâna trecută, şi gigantul elveţian Nestle a decis să iasă din cursa pentru Cadbury, arătând că nu este interesat de achiziţionarea companiei britanice.
Cadbury a făcut ieri un ultim efort de respingere a ofertei ostile înaintate de Kraft, anunţând vânzări şi profit peste aşteptări pentru 2009, dar şi majorarea dividendelor cu 10%, însă grupul american are şanse mari să reuşească achiziţia dacă majorează oferta, potrivit Reuters.
Kraft vrea să închidă fabrica bucureşteană Kandia
Pentru a putea cumpăra producătorul de ciocolată Cadbury, americanii de la Kraft sunt obligaţi de Comisia Europeană (CE) să renunţe la unităţile din România şi din Polonia, iar Kraft a anunţat că este de acord cu acest lucru. Sindicatele nu acceptă propunerea CE şi ale companiei Kraft de a închide fabrica unde se produce „Rom" şi „Laura" şi ameninţă că vor boicota tranzacţia la Bruxelles.
Cadbury deţine în România o fabrică de ciocolată în Bucureşti, după ce a cumpărat, în anul 2007, compania Kandia Excelent, în urma unei tranzacţii de aproximativ 100 de milioane de euro. La unitatea de producţie Kandia se fabrică brandurile