Citeam zilele trecute declaraţiile autorităţilor brăilene legate de felul în care s-au descurcat în lupta cu zăpada din decembrie. Fireşte, am fost cu toţii martorii celei mai clare dovezi de incompetenţă de care a dat dovadă administraţia locală în acest mandat
, iar explicaţiile primarului Simionescu cum că "la Brăila au căzut cantităţi foarte mari de zăpadă, mai mari decât cele cu care s-au confruntat oraşele învecinate" nu mă pot face decât să zâmbesc asemeni unui părinte indulgent în faţa unui copil care îl minte în faţă. Fiindcă a spune că la Galaţi, spre exemplu, a nins mai puţin decât la Brăila este o minciună sfruntată. Însă este adevărat că în acele albe zile de decembrie şoseaua dig Galaţi - Brăila era perfect deszăpezită până fix la intrarea în municipiu, cum tot la fel de adevărat este că pe principalele artere din oraşul vecin s-a circulat absolut normal în zilele în care, la Brăila, şoferii erau nevoiţi să încerce sporturi extreme pe Cuza, Independenţei, Dorobanţi sau Călăraşi.
Da, înţeleg nevoia primarului de a salva câte ceva din imaginea sa şifonată de viscol şi îngheţ, cum înţeleg şi faptul că, de partea cealaltă, în curtea Consiliului Judeţean, preşedintele Stancu este mai puţin frământat de ceea ce zice lumea, propria puşculiţă fiind mai importantă şi decât imaginea sa, şi decât disconfortul provocat brăilenilor de firmele plătite să deszăpezească şoselele judeţului. Cum firmele cu pricina sunt taman "Concivia" şi "Tancrad", abonate la tot ceea ce înseamnă lucrări publice în voievodatul lui Stancu, este lesne de înţeles viteza cu care le-au fost decontate cele peste 8 miliarde de lei în doi timpi şi trei mişcări, pentru o treabă făcută de mântuială. Dacă mai adăugăm şi faptul că aceste firme au intrat în jocul deszăpezirii printr-o banală negociere directă - adică preşedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, a negociat preţul cu