Actiunile Automobile Craiova (AUCS), cea mai mare companie de pe piata RASDAQ dupa valoarea de piata (75 mil. euro), au fost retrase de la tranzactionare in vederea delistarii potrivit unui ordin emis de Comisia Nationata a Valorilor Mobiliare.
Grupul american Ford, care a preluat pachetul majoritar de actiuni al Automobile Craiova (compania care controleaza uzina constructoare de masini de la Craiova) in toamna lui 2007, a ajuns sa detina aproape 97% din actiuni, ceea ce-i permite sa delisteze compania. Ford ofera actionarilor minoritari un pret de 17,5 lei/actiune pentru retragerea din companie, dupa ce a platit 57 mil. euro statului roman si inca 18 mil. euro catre SIF Oltenia pentru a ajunge la participatia actuala.
Miscarea celor de la Ford este similara cu cea a grupului francez Renault, care a delistat de la Bursa actiunile Automobile Dacia in 2001, si va conduce la disparitia completa actiunilor din sectorul industriei auto de pe Bursa de la Bucuresti.
Trei ani agitati pentru actiunile Automobile Craiova
In luna mai a anului 2007, statul roman a scos la privatizare Automobile Craiova care a determinat o crestere puternica a titlurilor companiei, care au urcat de la un nivel de circa 5 lei/actiune la un maxim de 55 lei/titlu, nivel la care capitalizarea companiei a depasit 300 mil. euro.
Printre companiile care si-au exprimat interesul pentru producatorul roman de automobile s-au numarat nume grele, precum General Motors, Ford si JSC Russian Machines, firma controlata de miliardarul rus Oleg Deripaska, acestea depunand la AVAS scrisori de intentie neangajante.
Automobile Craiova detinea la acea data in mod direct 49% din capitalul social al producatorului autohton de automobile Daewoo Automobile Romania, insa pentru ca restul de 51% din actiuni au fost rascumparate de societate, practic Automobile Craiova contro