Jurizare regională, renunţarea la semifinale şi la studioul TVR pentru o sală de spectacol sunt câteva dintre noutăţile din 2010. Marina Almăşan este coordonatoarea proiectului Eurovision 2010. Ea crede că acest concurs european de tradiţie poate fi şansa României la o imagine mai bună.
„Adevărul": De ce aţi schimbat regulamentul?
Marina Almăşan: Pornind de la premisa că lumea se află într-o continuă schimbare, am căutat soluţii noi pentru a optimiza participarea României la Eurovision. Ce înţeleg prin asta: să trimitem la Oslo cu adevărat cea mai reuşită piesă românească, cel mai potrivit şi bun artist care să o interpreteze şi să avem un show care să atragă atenţia. Participarea la Eurovision este una dintre puţinele şanse pentru România de a arăta că nu suntem doar hoţi de bancomate sau violatori, ci nişte oameni înzestraţi cu talent. În ideea de a eficientiza desfăşurarea con-
cursului, am schimbat regulamentul.
Aţi renunţat la semifinale pentru „eficientizare"?
Eu cred că evenimentul Eurovision trebuie să fie atrăgător pentru telespectatori şi nu trebuie diluat show-ul final cu două semifinale care repetă ceea ce se întâmplă în concursul final. Ne concentrăm atenţia spre organizarea unui singur spectacol, care trebuie să fie ca un „boom" pentru telespectator - nu să vindem artişti, costume, interpretări în cele două semifinale şi telespectatorii să ştie deja ce vor vedea în finală.
Ca şi în celelalte state europene, show-ul naţional trebuie să fie unul singur: mare, tare şi bun. Implicarea financiară trebuie să se concentreze asupra unui singur show. Acesta nu se va mai desfăşura în studioul TVR, ca până acum, făcând Eurovisionul să semene cu o emisiune de rutină, ci într-o sală de spectacol, cu public numeros, aşa cum se întâmplă în alte ţări europene.
Există o listă cu 54 de voci recomandate pentru a interpreta melodiil