Prin închiderea fabricii, 98 de persoane îşi vor pierde locul de muncă. Cei disponibilizaţi vor primi din partea angajatorului un pachet consistent de plăţi compensatorii precum şi consiliere complexă, financiară şi pentru reconversie profesională
Jan Derck van Karnebeek, managerul general al Heineken România, proprietarul fabricii de bere de la Haţeg, a anunţat astăzi că unitatea îşi va închide porţile până la 31 martie. Domnia sa a motivat această decizie prin necesitatea de a elimina surplusul de capacitate de producţie ce a devenit „parazitară” în prezent pe fondul scăderii drastice a cererii de bere în anul trecut. „Eutanasierea” fabricii de la Haţeg a fost motivată de trei factori. Producătorul berii Haţegana este cel mai mic din familia de fabrici pe care Heineken o are în România, este situat la cea mai mare depărtare de o aglomeraţie urbană importantă şi, în plus, costurile de ecologizare a producţiei de bere la Haţeg au fost considerate o investiţie nerentabilă.
Efecte sociale
Ca prim efect, 98 de persoane vor rămâne fără loc de muncă. Angajatorul, oferă un pachet de plăţi compensatorii apreciat ca fiind peste media naţională. Surse din fabrică au precizat că valoarea plăţilor compensatorii este personalizată pe salariat şi reprezintă cuantumul a circa 30 de salarii, un salariu mediu la Haţeg ridicându-se, în echivalent, la circa 500 de euro. La momentul finalizării procedurii de conservarea a fabricii, fiecare salariat va mai primi un bonus de disponibilizare cuprins între 3000 şi 5000 de lei.
„Haţegana” merge mai departe fără fabrica hunedoreană
Producţia de bere de la Haţeg, de 380.000 de hectolitri pe an, reprezintă sub 10 la sută din producţia totală a Heineken în România, evaluată la cinci milioane de hectolitri. Potrivit lui Jan Derck van Karnebeek, Heineken va păstra brandul „Haţegana