Vânzările Carrefour România au scăzut anul trecut cu 4,6%, la 1,135 miliarde de euro. Scăderea vânzărilor a fost mult mai accentuată în ultimul trimestru, când compania de retail a consemnat o scădere de 12%, la 326 milioane de euro, a anunţat grupul francez. Deprecierea leului faţă de euro din 2009 a avut un efect negativ asupra rezultatelor grupului francez din România, având în vedere că la o rată de schimb valutar constantă afacerile Carrefour pe piaţa românească ar f
Vânzările Carrefour România au scăzut anul trecut cu 4,6%, la 1,135 miliarde de euro. Scăderea vânzărilor a fost mult mai accentuată în ultimul trimestru, când compania de retail a consemnat o scădere de 12%, la 326 milioane de euro, a anunţat grupul francez.
Deprecierea leului faţă de euro din 2009 a avut un efect negativ asupra rezultatelor grupului francez din România, având în vedere că la o rată de schimb valutar constantă afacerile Carrefour pe piaţa românească ar fi crescut cu 9,4%.
Carrefour deţine pe piaţa românească 22 de hipermarketuri şi 25 de supermarketuri. Primul hipermarket a fost deschis în 2001, iar pe segmental supermarketurilor retailerul francez a intrat în 2007 prin achiziţia reţelei Artima, rebranduită ulterior în Carrefour Express. Carrefour a continuat deschiderea de supermarketuri şi în 2009, însă noile magazine au fost inaugurate sub brandul Carrefour Market.
Anul 2009 nu a fost unul mai puţin favorabil reţelei franceze pe piaţa românească, Carrefour fiind nevoit să închidă în luna august unul din cele două hipermarketuri deţinute la Brăila. Magazinul, situat în central commercial Armonia dezvoltat de Red Management, este singurul hipermarket închis de către un mare retailer internaţional pe piaţa românească.
Carrefour îşi ia executiv de la Tesco
La nivel de grup, vânzările Carrefour au scăzut cu 1,4% în 2009, la 96,17 miliarde de euro.