Este al cincilea an consecutiv în care ritmul de creştere al vânzărilor Dacia a depăşit 10%. Constructorul de autoturisme a depăşit în 2009 pragul de 300 000 de vehicule vândute în întreaga lume. În România Dacia a atins o cotă de piaţă de 28,9%, cu 1,5 puncte superioară celei din 2008.
Anul trecut, Dacia a vândut 311 282 automobile, cu 20,5% mai mult faţă de nivelul de 258 372 unităţi înregistrat în 2008. Dacia încheie astfel, al cincilea an consecutiv în care ritmul de creştere al vânzărilor a fost exprimat în două cifre, fapt care i-a permis să treacă, de la mai puţin de 100 000 de maşini comercializate în 2004, la peste 300 000 de unităţi, în 2009.
O cotă mai mare de piaţă în România
Deşi piaţa auto a afost anul trecut în scădere cu 53,2%, Dacia a vândut 41 862 de vehicule, obţinând o cotă de piaţă de 28,9%, cu 1,5 puncte superioară celei atinse anul precedent.
Cel mai vândut automobil al gamei Dacia în România a fost Logan berlină, cu 25 722 unităţi livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6 765 unităţi şi Logan MCV, cu 6 249 unităţi. Pe piaţa vehiculelor utilitare, Dacia a livrat 1 588 unităţi Logan VAN şi 1 538 Logan Pick Up.
Dacia a urmărit în permanenţă poziţionarea modelelor sale la cel mai bun preţ şi s-a sprijinit pe atuul unei calităţi şi a unei fiabilităţi a produselor confirmate de cele mai recente anchete de satisfacţie a clienţilor.
Anul trecut, Dacia a susţinut programul de reînnoire a parcului auto naţional propunând clienţilor o ofertă intitulată „Dacia Avantaj”. Prin această campanie au fost comercializate peste 18 000 de automobile Dacia.
Evoluţia ofertei comerciale Dacia a continuat în 2009. O nouă motorizare pe benzină, 1.2 16V, de 75 CP, cu consum redus şi cu un nivel scăzut al emisiilor de CO² şi-a făcut apariţia în gama Dacia. În dorinţa de a cuceri un public nou, Dacia