Operatorul telecom controlat de AIG este interesat de o finantare mai mica de 10 mil. euro pentru a fructifica oportunitatile "importante" de achizitii de pe piata de cablu TV.
Cele cateva sute de operatori mici de cablu care detin impreuna peste 700.000 de clienti pentru serviciile TV, respectiv aproximativ 20% din piata locala de profil, vor fi sub presiune in acest an din cauza accesului dificil la finantare, astfel ca achizitiile s-ar putea inmulti, estimeaza Dinu Malacopol, directorul general al Digital Cable Systems, unul dintre jucatorii mari de pe piata locala telecom.
La jumatatea anului trecut pe piata existau 494 de operatori de cablu TV, dintre care cei mai mari jucatori sunt RCS&RDS cu 1,4 de milioane de clienti, UPC cu 1,1 milioane de clienti si Digital Cable Systems - cu peste 200.000 de utilizatori. Scazand din numarul total de clienti pe cablul TV si utilizatorii New Com si NextGen (Romtelecom), rezulta ca aproape 490 de companii au 700.000 de clienti TV - in medie 1.500 de utilizatori per firma.
Multi operatori au nevoie urgenta de cash
"Sunt multe retele care abia supravietuiesc in acest context economic. Exista proprietari care vor sa vanda pentru ca trebuie sa acopere pierderile din alte afaceri sau pentru ca pur si simplu au nevoie de cash", spune Dinu Malacopol, adaugand ca si compania pe care o conduce se uita la asemenea oportunitati.
"Sigur ca suntem interesati si ne uitam sa mai facem achizitii pentru ca sunt multe oportunitati in acest moment, insa problema o reprezinta in acest moment costul finantarii, care inca este prea mare", spune seful DCS.
Operatorul controlat de fondul american AIG, cu afaceri anuale de aproximativ 30 mil. euro, intentioneaza sa obtina o finantare mai mica de 10 mil. euro, insa numai cand dobanzile cerute de bancile locale vor fi "cu mai putine procente peste rata EURIBOR"