- Comentariu - nr. 459 / 14 Ianuarie, 2010 De la o vreme, accidentele de circulatie de pe calea ferata _ candva, cel mai sigur mijloc de transport _ se tin lant, siguranta circulatiei devenind o mare problema. Cauza? Inimaginabila, cu zeci de ani in urma: furturile de componente de cale ferata, din ce in ce mai dese. Sa notam in acest context ca, anul trecut, nu mai putin de 15 persoane au fost ranite in timpul deraierii unui tren din cauza ca suruburile de pe sine fusesera desprinse de catre o mana criminala. Recent, nu mai putin de 28 de trenuri cu destinatia Gara de Nord au avut intarzieri de peste 30 de minute, deoarece au fost taiate (tot de catre o mana criminala!) cablurile de semnalizare, preciza _ citat de Mediafax _, Stefan Roseanu, secretar general al Asociatiei Industriei Feroviare. Unde-i hiba? La centrele de colectare, care accepta preluarea oricarui material de la… infractori. Drept care, pentru a reduce numarul unor astfel de infractiuni, autoritatile vor sa introduca o lege pentru interzicerea acceptarii in centrele de colectare a oricarui component din reteaua CFR. Sigur, o astfel de lege este mai mult decat necesara, desi ea ar fi trebuit adoptata mai demult. Caci este de neimaginat cum se pot accepta _ la centrele de colectare _ bucati de sina de cale ferata, suruburi, materiale din cupru si alte componente, fara ca cei in cauza (hotii si, deopotriva, "cumparatorii" acestora de la centrele de colectare) sa-si faca cea mai mica problema! Si asta numai pentru ca, astazi, oricine poate avea acces la zona de activitate a caii ferate! Nu stim cat de mult este "pazita" in prezent calea ferata, dar, pe vremuri, cantonierii CFR ("boactarii", cum li se spunea in limbaj popular) patrulau si verificau zilnic calea ferata, in zona lor de activitate, prevenind, astfel, accidentele de tren. De aceea, acum _ cand frecventa (ritmul) circulatiei pe calea ferat