Constructorul piteştean a comercializat în 2009 peste 311.000 de unităţi, cu peste 20% mai mult faţă de anul precedent. Exportul masiv de maşini Dacia către Germania a contribuit semnificativ la creşterea vânzărilor înregistrate de companie în 2009.
Cele peste 311.000 de maşini Dacia vândute anul trecut au adus companiei peste 2,5 miliarde de euro, potrivit calculelor „Adevărul".
Oficialii constructorului piteştean nu au prezentat datele financiare, ci doar numărul de unităţi comercializate, în creştere cu 20,5% faţă de 2008. Valoarea medie a unei maşini vândute în 2009 a fost estimată la 8.500 de euro.
Citiţi şi:
România poate deveni lider pe piaţa auto din Europa pentru Dacia - Fabrice Cambolive
Dacia şi-a mărit cota de piaţă în România iar la export a înregistat un nou record
Cât te costă să ai maşină în 2010
Într-un an 2009 dificil pentru industria auto, când mulţi constructori s-au confruntat cu scăderi ale vânzărilor, Dacia a reuşit să sporească numărul de unităţi vândute. Iar asta datorită programelor de reînnoire a parcului auto derulate în multe state din Europa, printre care şi România.
Exporturile, cu 50% mai mari
Peste 85% din autoturismele vândute de Dacia în 2009 au luat drumul Europei Occidentale. Vânzările Dacia la export au ajuns la aproape 270.000 de unităţi, cu 56,1% mai mult faţă de cele 173.000 de autovehicule din 2008.
Astfel, Germania a devenit anul trecut principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008.
Apetitul nemţilor pentru Dacia românească se datorează programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul din Germania, tradus printr-un discount semnificativ pentru modelele mărcii româneşti. A doua mare piaţă de export a fost Franţa, cu 65.956 unităţi comercializate (în creştere 51,4%), urmată de Italia,