Dacia a comercializat 311.282 de maşini în 2009, în urcare cu 20,5% faţă de 2008. Totuşi, vânzările din România au coborât cu peste 50%, la 41.862 de autovehicule, dar compania a reuşit să-şi majoreze uşor cota pe piaţa locală.
Avansul consemnat în 2009 se explică prin succesul avut în Europa Occidentală, unde compania românească a vândut peste 200.000 de automobile. În România, cota de piaţă a Dacia a crescut anul trecut cu 1,5 puncte procentuale, la 28,9%, pe o piaţă auto în scădere cu 53,2%.
Defalcat pe modele, Dacia a vândut în România 25.722 de maşini Logan berlină, 6.765 unităţi Sandero (inclusiv versiunea Stepway) şi 6.249 unităţi Logan MCV. Pe piaţa vehiculelor utilitare, Dacia a livrat în România 1.588 unităţi Logan Van şi 1.538 de maşini Logan Pick Up. Compania a vândut 18.000 de autoturisme prin programul de reînnoire a parcului auto naţional.
Dacia merge bine la export
Vânzările Dacia la export au ajuns la aproape 270 000 unităţi, cu 56,1% mai mult faţă de nivelul de circa 173.000 de autovehicule din 2008, când rezultatele comerciale ale companiei au inclus şi modelele Logan produse în Maroc.
Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus într-un discount semnificativ pentru modelele mărcii româneşti. A doua mare piaţă de export a fost Franţa, cu 65.956 unităţi comercializate (în creştere 51,4%), urmată de Italia, cu 21.739 de maşini (un plus de 151,9% faţă de 2008).