Procurorii spun că dosarul este aproape de finalizare, dar întârzie să dea o soluţie în acest caz fiindcă specialiştii de la Ministerul de Interne nu le-au trimis raportul care ar putea stabili cauzele prăbuşirii avionului. Deşi acesta a fost cerut insistent de anchetatori, el nu a ajuns încă la Târgu Mureş.
„Încă din vară noi am solicitat efectuarea raportului de către comisia de specialitate de la Interne, cu referire la motivele tehnice care au condus la producerea accidentului. Spre sfârşitul anului trecut, s-a făcut o revenire la cererea iniţială, însă raportul nu a venit. Acesta este important pentru că ne poate spune dacă avionul s-a prăbuşit din motive tehnice sau a fost o eroare umană. Dacă nici el nu ne va lămuri, atunci procurorul de caz va cere efectuarea unor expertize suplimentare" , a declarat procurorul Mariana Milăşan, purtător de cuvânt al Parchetului Curţii de Apel Târgu Mureş.
Potrivit unor surse apropiate anchetei avionul de agrement ar fi fost modificat faţă de standardele iniţiale, în sensul că ar fi fost dotat cu un rezervor suplimentar pentru a avea o rază de acţiune mai mare. rezervorul a fost amplasat deasupra capului pilotului. În momentul prăbuşirii, pilotul s-a lovit cu capul de rezervor, ceea ce i-a provocat un traumatism cranio-cerebral care a condus la moartea lui.
Vă reamintim că avionul de agrement s-a prăbuşit la sfârşitul lunii august a anului trecut. După decolare, aparatul de zbor s-a înălţat aproape o sută de metri, după care a căzut lângă pistă. Pilotul, în vârstă de 54 de ani, a murit la scurt timp după incident.