Primăria şi-a propus să înceapă în acest an lucrările de schimbare a 40 de kilometri de linie. Problema este însă că nu sunt bani pentru o astfel de lucrare. Şi dacă ar fi, trebuie făcute proiecte şi licitaţii care se întind tot anul.
La ultima şedinţă ordinară de consiliu local, aleşii au aprobat mai multe proiecte de hotărâre care vizează refacerea liniilor de tramvai pe nouă trasee din oraş. Mai exact, consilierii au aprobat studiile de fezabilitate care arată necesitatea schimbării liniilor de tramvai, rămase nemodernizate după ultimul proiect major, derulat între anii 2000 şi 2007.
Printre traseele refăcute vor fi cele de pe străzile Bogdăneştilor, Calea Buziaşului, Ana Ipătescu, Avram Imbroane, Ştefan cel Mare şi bulevardul Cetăţii. „Vor fi refăcuţi 40 de kilometri de linie, dar şi trama stradală, spaţiile verzi şi trotuarele”, a spus şeful Regiei Autonome de Transport Timişoara, Ioan Goia. Primarul ar vrea să înceapă lucrările în acest an, dar cea mai mare problemă sunt banii. Mai exact, lipsa lor.
Dorinţe de şase ori mai mari decât bugetul
Întreaga lucrare ar costa aproximativ 40 de milioane de euro. „După anticipările noastre, vom putea atrage 10 milioane de euro de la Uniunea Europeană pentru trei trasee”, spunea primarul Gheorghe Ciuhandu imediat după aprobarea proiectelor. Şeful Direcţiei de Dezvoltare din Primăria Timişoara, Aura Junie, este mai realistă şi spune că deocamdată nu se ştie ce investiţii se vor face în 2009, pentru că nu este întocmit bugetul.
Junie susţine că este foarte greu de crezut că lucrările la liniile de tramvai vor începe în acest an, mai ales că bani de la Uniunea Europeană nu se pot obţine, prin Programul Operaţional Regional. „Nu s-a stabilit încă nicio investiţie. Propunerile sunt de vreo şase ori mai mari decât bugetul”, a spus Aura Junie.
Ultimele schimbări de linii în T