Guvernul Japoniei va acorda Ministerului Transporturilor 41,87 miliarde de yeni (315 mil. euro) pentru constructia liniei de metrou pe ruta Bucuresti - Aeroportul International Henri Coanda Otopeni, circa o treime din totalul fondurilor necesare pentru constructie, estimate la 1 mld. euro. Anuntul a fost facut de Natsuo Amemiya, ambasadorul Japoniei "n Romania, in cadrul unei intalniri cu Radu Berceanu, Ministrul Transporturilor, care a declarat ca imprumutul va fi de tipul "Japanese ODA Loan", prin Banca Japoneza de Cooperare Internationala. Potrivit ultimelor informatii, imprumutul va fi facut pe o perioada de 25 de ani, la o dobanda de 1,7% si va avea o garantie de 7 ani. Linia de metrou, integral subterana, va avea o lungime de 15,79 km,19 statii si un depou. Noua linie va fi operata cu 21 de trenuri cu cate sase vagoane si va avea o capacitate de transport de 50.000 de calatori pe ora pe un singur sens.
Guvernul Japoniei va acorda Ministerului Transporturilor 41,87 miliarde de yeni (315 mil. euro) pentru constructia liniei de metrou pe ruta Bucuresti - Aeroportul International Henri Coanda Otopeni, circa o treime din totalul fondurilor necesare pentru constructie, estimate la 1 mld. euro. Anuntul a fost facut de Natsuo Amemiya, ambasadorul Japoniei "n Romania, in cadrul unei intalniri cu Radu Berceanu, Ministrul Transporturilor, care a declarat ca imprumutul va fi de tipul "Japanese ODA Loan", prin Banca Japoneza de Cooperare Internationala. Potrivit ultimelor informatii, imprumutul va fi facut pe o perioada de 25 de ani, la o dobanda de 1,7% si va avea o garantie de 7 ani. Linia de metrou, integral subterana, va avea o lungime de 15,79 km,19 statii si un depou. Noua linie va fi operata cu 21 de trenuri cu cate sase vagoane si va avea o capacitate de transport de 50.000 de calatori pe ora pe un singur sens.