Criza economică, ale cărei efecte sunt vizibile în aproape toate domeniile de activitate, a lovit puternic şi în afacerile hotelurilor din Alba Iulia. Gradul de ocupare a înregistrat scăderi masive în 2009 şi începutul anului 2010.
Piaţa hotelieră din Alba Iulia este în cădere liberă după ce criza economică a determinat închiderea multor afaceri. Directorii hotelurilor albaiuliene pun problemele din domeniul în care activează şi pe seama felului în care se face turism în judeţ. „La noi se face doar turism de afaceri, sector care suferă mult de pe urma crizei. Se făcea turism cu bugetarii, care veneau la instituţiile deconcentrate, care astăzi, nu mai vin după ce li s-a tăiat din venituri“, a afirmat Nicoale Puşcaş, directorul general al Hotelului Parc.
Concurenţa pensiunilor
În prezent, piaţa hotelieră din Alba Iulia numără peste 20 de hoteluri şi pensiuni. O concurenţă neloială, după cum susţin reprezentanţii hotelieri, o fac pensiunile a căror număr a crescut în ultimii ani. „Pensiunile au preţuri mai mici, însă acolo afacerile la negru sunt cunoscute. Oamenii aleg astăzi ce e mai ieftin pentru ei“, a explicat Nicolae Puşcaş. De aceeaşi părere este şi Viorica Cârnaţ, directorul Hotelului Transilvania. „Circulaţia turistică este slabă, iar situaţia per ansamblu este dezastruoasă. Nu mai sunt bani nici pentru plata angajaţilor“, a afirmat Viorica Cârnaţ.
Pentru a atrage clienţii, hotelurile albaiuliene se întrec în reduceri şi oferte promoţionale. Dacă anii trecuţi la Hotel Parc un turist scotea din buzunar între 200 lei şi 320 lei pentru cazare în funcţie de servicii, astăzi preţurile au scăzut cu până la 20-30 de procente.
Totul se negociază
„Nici o zi nu seamnă cu alta. Totul se negociază. Facem oferte grupurilor organizate, dar şi clienţilor fideli. Am inclus de asemenea în preţul de cazare diferite servi