Trei spoturi TV la serviciul de informatii privind abonatii de telefonie din Romania 118800, oferit de InfoClick, nu trebuie sa mai fie difuzate de posturile TV, a decis joi Consiliul National al Audiovizualului (CNA), dupa ce Romtelecom a acuzat aceasta companie de publicitate inselatoare. Anterior deciziei CNA, plangerea Romtelecom a fost analizata si de Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) care a decis pe 7 ianuarie ca spoturile InfoClick contravin Codului de practica in publicitate. Oficialii InfoClick au precizat ca au retras deja de la difuzare spoturile in cauza de pe data de 13 ianuarie.
CNA a decis sa emita somatie pentru intrare in legalitate in legatura cu spoturile InfoClick, considerand ca prin acestea s-a incalcat art. 108 din codul Audiovizualului care interzice orice forma de promovare ce instiga publicul sa renunte la alte produse sau servicii similare ori asemanatoare, pe motivul ca acestea din urma devin inutile sau improprii folosintei.
Plangerea Romtelecom
Cele trei spoturi fac referire la "vechiul numar de informatii" care "nu mai este valabil" (spotul 1), "nu functioneaza" (spotul 2), respectiv a murit si "pastram un moment de reculegere" pentru ca "era batran, na. Si in ultima vreme se cam ramolise mosul, ce sa mai.."(spotul 3).
In sesizarea catre CNA, Romtelecom acuza ca "InfoClick incearca sa induca in constiinta consumatorului mediu, ideea ca, prin inchiderea numarului 1931, nu mai exista nici un serviciu de informatii privind abonatii. Tocmai in scopul de a insela consumatorul, InfoClick nu compara doua servicii de informatii furnizate prin intermediul unui numar de forma 118(xyz), si anume nu compara propriul serviciu cu cel oferit de Romtelecom prin intermediul 118932".
RAC: Cele 3 spoturi TV contravin Codului de Practica in Publicitate
Pe 7 ianuarie, Comitetul RAC a