Ne aflăm la Galeria Anaid din Bucureşti, dar vom relata despre un eveniment cultural al Ungariei, la Debrecen, al doilea oraş ca importanţă economică al ţării vecine. Începînd cu 13 august, Modem-Centrul pentru Artă modernă şi Contemporană de la Debrecen a propus expoziţia Messiahs, cu o distribuţie internaţională remarcabilă şi cu lucrări importante aduse din Statele Unite ale Americii, cu multă artă din estul Europei, cu mobilizarea Muzeului Orsay de la Paris sau cu documentarea Acţionismului Vienez. Expoziţia a fost văzută atît de curatorul, istoricul de artă şi galeristul Diana Dochia, cît şi de pictorul Alexandru Rădvan, unul dintre participanţii la selecţie. Prin urmare, pînă la 31 decembrie 2009 s-a putut vedea, puţin mai departe de Oradea, o expoziţie de artă modernă şi contemporană pe o temă gravă, pe o temă aproape eternă a artei europene: raportarea la utopie, la credinţă, la o figură salvatoare. Expoziţia Messiahs are un subtitlu foarte interesant: „Omul occidental şi ideea mîntuirii“.
Nume clasice ale artei româneşti moderne, cu lucrări împrumutate de la Muzeul Naţional de Artă al României, au o distribuţie scenografică şi expoziţională de un real prestigiu. Paciurea cu Zeul Războiului, o Crucificare de Friz Stork, o pînză de Tonitza arată excelent în discursul expoziţional al muzeografilor din Debrecen. Aurelia Mocanu (critic de artă): Diana Dochia, la 5 ani de la deschiderea galeriei dumneavoastră, Anaid Art Gallery, consider că participarea şi angrenarea în selecţia de la Debrecen este o ridicare de ştachetă din multe puncte de vedere. De pildă, o etichetă pentru Alexandru Rădvan avea antetul galeriei dumneavoastră şi, la doi metri, o prestigioasă galerie din New York expunea una dintre cele mai controversate lucrări contemporane blasfematorii Piss Christ. Vecinătatea de simeză a două galerii private, iată, una din Bucureşti şi una