Kaufland ramane si in acest an cel mai expansiv operator de hipermarketuri dupa numarul de spatii noi, avand planificate investitii de 40 - 50 de milioane de euro in trimestrul intai, aproape cat a investit in total in 2009.
Retailerul german vizeaza orasele de dimensiuni mici si medii din provincie, in care nu se va lovi de niciun competitor pe segmentul hipermarketurilor.
"Primele magazine din acest an vor fi inaugurate la Medias, Botosani si Mioveni, urmand sa deschidem alte 2-3 unitati pana la sfarsitul lunii martie a acestui an", au declarat reprezentantii Kaufland Romania, companie care opereaza 45 de hipermarketuri cu discount.
De partea cealalta, retelele Cora si Real ataca doar Bucurestiul in primul trimestru din an, cea mai mare piata de consum din tara, dar si cea mai competitiva. Francezii de la Cora vor deschide in februarie o unitate in mallul Sun Plaza din Capitala, prin investitii estimate de ZF la peste 30 mil. euro, in timp ce Real ar putea finaliza pana in aprilie constructia unui hipermarket in zona Policolor din sud-estul Capitalei, prin investitii de peste 20 mil. euro.
Declinul consumului a temperat anul trecut ofensiva marilor lanturi de hipermarketuri pe piata locala. Acestea s-au extins in total in 13 spatii noi, de doua ori mai putine decat cele bifate pe lista in 2008.
Kaufland a deschis primele magazine in Romania in 2005 si a mizat pana acum pe o strategie de extindere agresiva. Compania detinuta de grupul Schwartz opereaza in prezent 45 de magazine cu o suprafata de vanzare intre 3.000 - 5.000 de metri patrati, iar in 2008 a raportat o cifra de afaceri de 778 mil. euro.
Retailerul ar putea atinge in acest an pragul de vanzari de un miliard de euro pe care pana acum doar unul dintre competitorii sai directi a reusit sa-l depaseasca, reteaua Carrefour.
Extinderea rapida a retelei Kaufland a f