Apulum din Alba Iulia, producator de articole din portelan, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 12 mil. euro, in crestere cu 8% fata de veniturile bugetate in 2009, cand compania anunta vanzari totale de aproximativ 11 mil. euro. "Am observat o revigorare a pietei inca din vara anului trecut, cand vanzarile la export in Germania si Franta au inceput sa-si revina, urmand pana in prezent un trend ascendent. Un alt aspect pozitiv in evolutia afacerilor companiei noastre, este cresterea comenzilor din partea concernului IKEA. Peste 36% din comenziile primite, vin din partea grupului suedez'', a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum Alba Iulia.
Anul trecut, peste 70% din productia de portelan a companiei era exportata, cei mai importanti clienti fiind din Grecia, Italia, Spania, Germania, Franta, SUA, Olanda, Suedia, Republica Moldova, Ucraina sau Mexic. Potrivit reprezentantilor companiei, pe piata interna Apulum este lider de piata cu o cota de peste 50%, restul pietei fiind acoperita de micii producatori de vitrus-ceramica de menaj si distribuitorii produselor de portelan din Turcia, Polonia dar mai ales China. "In perioada urmatoare ne propunem sa abordam cu mai mult interes piata autohtona, in conditiile in care majoritatea fabricilor producatoare de portelan s-au inchis'', afirma Ioan Voican.
Apulum din Alba Iulia, producator de articole din portelan, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 12 mil. euro, in crestere cu 8% fata de veniturile bugetate in 2009, cand compania anunta vanzari totale de aproximativ 11 mil. euro. "Am observat o revigorare a pietei inca din vara anului trecut, cand vanzarile la export in Germania si Franta au inceput sa-si revina, urmand pana in prezent un trend ascendent. Un alt aspect pozitiv in evolutia afacerilor companiei noastre, este cresterea comenzilor