Firmele castigatoare dupa reluarea cresterii economice sunt cele care au avut suficient curaj in perioada dificila, de criza, sa nu isi iroseasca resursele pentru a finanta zone operationale fara viitor, fiind necesara identificarea operatiunilor pe care companiile nu si le mai pot permite, apreciaza Silviu Manolescu, directorul executiv al firmei de audit si consultanta BDO Romania.
"Castigatorii de maine vor fi cei care reusesc sa isi ajusteze in perioada dificila resursele si modul in care finanteaza aceste resurse astfel incat atunci cand cresterea se va relua sa fie in pozitia de a oferi ceea ce piata poate cumpara la acel moment. Companiile trebuie sa identifice operatiunile pe care nu si le mai pot permite. Si nu au voie sa piarda resurse umane strategice. Asta este esential. Orice altceva se mai reface. Cu resursa umana strategica este mai greu", a spus Manolescu intr-un interviu acordat ZF.
BDO Romania are 11 parteneri si anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri in crestere cu 10% fata de nivelul din 2008, de 10 mil. dolari (7 mil. euro). De la sfarsitul anului 2009, BDO Romania s-a alaturat celorlalte firme BDO care au adoptat o denumire comerciala unica "BDO". Una dintre consecintele noii strategii este ca Romania va reprezenta la nivel european structura regionala din care face parte si care cuprinde Bulgaria, Croatia, Grecia, Turcia, Serbia si Slovenia.
Seful BDO crede ca se vor dovedi performante firmele care atat in perioada de declin economic, cat si dupa reluarea cresterii inteleg corect tendintele care se manifesta pe piata pe care opereaza si reusesc sa ajusteze structura si volumul de operare fara a pierde resurse strategice si mentinand relatiile cu partenerii de afaceri prin redefinirea conditiilor comerciale pana la limita la care relatia are sens economic.
O prima analiza critica si introspectiva a organizat