Biletele se înlocuiesc cu un card, care se aruncă după folosire. De fiecare dată însă se achită şi acesta pe lângă preţul călătoriilor.
În scurt timp, bucureştenii, dar şi toţi cei care tranzitează Capitala vor plăti 4,2 lei - echivalentul unui euro - pentru două călătorii cu au tobuzul, troleibuzul sau tramvaiul.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) şi-a propus să le pună cruce biletelor de hârtie şi să le înlocuiască cu cartele de unică folosinţă, care pot fi încărcate cu minimum două şi maximum zece călătorii.
Operaţiunea a început deja pe liniile troleibuzelor 73, 74 şi 77, din cartierul Berceni, din sectorul 4. Pe aceste linii, cardul multiplu se foloseşte acum în paralel cu biletele clasice. De la 1 februarie, însă, cei care călătoresc cu mijloacele de transport din acest sector şi n-au portofel electronic (abonament) vor fi nevoiţi să-şi cumpere cardul multiplu, care se aruncă după folosire.
Concret, călătorul trebuie să plătească la centrele de vânzare cel puţin 4,2 lei: 2,6 lei - două călătorii urbane şi 1,6 lei - taxa de card, dacă vrea să circule o dată sau de două ori. Cine are de umblat mai mult, va scoate din buzunar 14,6 lei (contravaloarea a zece călătorii).
Nu funcţionează la metrou
Întrebaţi de ce elimină biletele şi introduc aceste carduri care se folosesc şi apoi se aruncă, mai marii RATB susţin că vor să elimine „un inconvenient”.
„Biletele de hârtie nu pot fi înregistrate în sistem, adică nu se ştie pe ce rute se folosesc, la ce ore. Or, unul dintre obiectivele noastre e să adaptăm necesarul de autovehicule la necesarul de transport”, arată purtătorul de cuvânt al Regiei, Mihai Vlădărău.
El este convins că scoaterea biletelor va elimina frauda, dar nu ştie să explice cum. Potrivit RATB, noul card este dedicat călătorilor ocazionali, bu