După o pauză de aproximativ doi ani, Mihai Ghyka, cunoscut drept „omul din spatele brandului Bergenbier“, s-a întors în industria berii, preluând conducerea operaţiunilor companiei StarBev din România. Relaţia sa cu Interbrew a început printr-o întâmplare: în 1996, era stabilit de mai bine de şapte ani la Montreal şi venise în ţară pentru un studiu al Băncii Mondiale. La vremea aceea, pentru multinaţionalele abia sosite în România, candidatul ideal trebuia să
După o pauză de aproximativ doi ani, Mihai Ghyka, cunoscut drept „omul din spatele brandului Bergenbier“, s-a întors în industria berii, preluând conducerea operaţiunilor companiei StarBev din România.
Relaţia sa cu Interbrew a început printr-o întâmplare: în 1996, era stabilit de mai bine de şapte ani la Montreal şi venise în ţară pentru un studiu al Băncii Mondiale. La vremea aceea, pentru multinaţionalele abia sosite în România, candidatul ideal trebuia să combine cunoaşterea pieţei locale cu know-how-ul vestic. „Am trecut printr-un interviu neconvenţional, într-o cafenea din Paris, la micul dejun. Am făcut o impresie bună, dar eram prea tânăr pentru a deveni director de marketing – poziţie pentru care aplicam. Directorul regional Interbrew mi-a spus: «Mihai, te angajăm, dar nu ştim încă pe ce poziţie. Ai să vezi tu acolo cu managerul local»“, îşi aminteşte Ghyka. „A mai adăugat un lucru pe care n-am să-l uit: «cred că poţi deveni director de marketing peste trei ani. La noi sau în altă parte. Te vom ajuta»“, a completat el. În urma acestui interviu, avea să primească misiunea de a înfiinţa departamentul de analiză financiară. Trei ani mai târziu, a fost promovat director de marketing, iar din 2006 a preluat conducerea filialei din România.
Un an sabatic
În 2008, însă, Mihai Ghyka le spunea „La revedere“ colegilor. „Am dorit să mă concentrez pe realizarea unor proiecte proprii şi am