Constructorul de automobile Dacia, a treia companie din Romania in functie de afacerile inregistrate, a raportat cele mai mari vanzari din istoria marcii, 311.282 de unitati in 2009, in crestere cu 20,5% comparativ cu anul anterior. Rezultatul pune Dacia pe primul loc, in functie de ritmul de crestere al vanzarilor, in topul marcilor prezente pe piata europeana.
Socotind o valoare medie de 8.000 de euro pentru o masina, vanzarile Dacia ajung la aproape 2,5 mld. euro.
Conjunctura economica mondiala, masurile de sustinere a pietelor auto din Germania, Franta sau Italia si reorientarea consumatorului catre functia principala a automobilului, mobilitatea, au adus o crestere de peste 20% pentru vanzarile Dacia. Se va intampla acest lucru si in 2010 considerand ca Germania nu mai aplica un program "Rabla", iar subventiile au fost reduse in alte piete?
"In ceea ce priveste mentinerea cotelor de export in Europa de Vest nu putem face inca estimari datorita nesigurantei pietelor auto. In Romania in schimb pot sa ofer ca estimare acelasi volum din 2009, cu o mentinere a cotei de piata", a specificat Fabrice Cambolive, directorul comercial al Renault Dacia.
Pentru Dacia piata locala a adus insa in 2009 o reducere la jumatate a vanzarilor, aproape 42.000 de masini, din care aproape jumatate realizate prin programul "Rabla".
Rezultatele comerciale din anul anterior le depasesc insa de trei ori pe cele din 2004, anul lansarii pe piata a modelului low-cost Logan care a revolutionat piata auto.
Din totalul productiei familiei Logan, conceputa pentru piete emergente, circa 85% a fost exportata (270.000 de unitati), iar peste 200.000 de masini au ajuns, potrivit reprezentantilor Dacia, pe pietele vest-europene.
Constructorul de automobile Dacia, a treia companie din Romania in functie de afacerile inregistrate, a raportat cele mai mari vanzari d