Domeniu aflat in mare suferinta in anii '90, oferta din zona artelor spectacolului dedicata copiilor a marcat un reviriment in ultimii ani, dar fara a atinge acel nivel european la care ramâne deocamdata doar sa ne raportam cu speranta.
Daca mersul la teatru sau la opera al tinerelor generatii era privit pâna in 1989 doar ca o problema a unui viitor in care oricum "fericirea si bunastarea" erau asigurate, de douazeci de ani incoace simtim tot mai acut urmarile lipsei de educatie prin cultura in viata de zi cu zi. Iar daca la sfârsitul deceniului trecut ne bucurau de simpla existenta a unor initiative artistice profesioniste dedicate celor mici, astazi spectrul comentariilor pe marginea fenomenului s-a diversificat considerabil. Fara ca diversitatea sau nivelul tehnico-artistic al productiilor de opera dedicate copiilor sa aiba stralucirea sau rafinamentul productiilor de gen din vestul Europei, totusi nici prea departe nu mai sunt de acestea. Mai mult, putem semnala o imbucuratoare preocupare pentru imbunatatirea aspectului lor vizual.
Tendinta care a marcat estetica artelor spectacolului in ultimele decenii, cresterea motivatiei vizuale a constituit si preocuparea realizatorilor a doua dintre recentele productii lirice dedicate copiilor. Fie ca este vorba despre premiera Operei Nationale Bucuresti cu Hansel si Gretel in regia Andei Tabacaru-Hogea sau de Gianni Schicchi de Puccini, o productie din 2009 cu care Opera Comica pentru Copii s-a bucurat de un frumos succes si in cadrul unui recent turneu in Canada, putem vorbi despre mici spectatori fericiti.
Cu o oferta imbatabila, deocamdata, in ceea ce priveste spatiul scenic, Opera Nationala Bucuresti continua si prin premiera lunii decembrie (spectacolul se reia duminica, 17 ianuarie, de la ora 11.00) efortul de a face din aspectul vizual un element de succes. Cu o viziune unitara in care co