Radu Berceanu, ministrul transporturilor, afirma ca Deutsche Bahn si o companie austriaca din industria feroviara sunt interesate sa intre pe piata romaneasca si iau in considerare preluarea CFR Marfa. In acest context, ministrul vrea sa inceapa imediat procedurile pentru organizarea licitatiei de privatizare a companiei CFR Marfa si restructurarea companiei astfel incat pana la sfarsitul anului sa fie anuntat deja un castigator.
"Eu as prefera ca privatizarea sa se intample la sfarsitul anului. Sa fim in evaluari si negocieri de oferta in acest an. O sa incepem procedurile imediat", a spus Berceanu, citat de Mediafax. El considera ca privatizarea CFR Marfa ar fi trebuit sa inceapa inca din 2007, odata cu aderarea Romaniei la UE, moment in care orice operator din comunitate a avut acces nerestrictionat sa concureze direct compania.
"Pana la urma, nici nu o sa mai avem ce vinde, ca o s-o omoare si noi o sa ramanem cu vagoanele, pe care le vom vinde la fier vechi", sustine Berceanu.
Reprezentantii industriei feroviare considera ca este foarte greu ca statul sa obtina mai mult de 500 mil. euro pentru CFR Marfa, avand in vedere ca se confrunta cu mari probleme financiare. Programul de restructurare a CFR Marfa, aprobat de Guvern, stabileste ca in acest an vor fi reduse cheltuielile de functionare ale companiei cu peste 217 mil. lei (52,4 mil. euro) prin diminuarea numarului de personal, sistarea primelor si inghetarea salariilor.
Din totalul reducerii estimate de cheltuieli, 172 mil. lei vor fi taiate prin diminuarea numarului de personal concomitent cu mentinerea si in anul 2010 a masurii de suspendare a primelor si tichetelor de masa si inghetarea salariilor.
CFR Marfa va disponibiliza in acest an 6.700 de angajati dintr-un total de 10.342 de salariati, cat vrea sa reduca statul anul acesta din industria feroviara.
Radu Berceanu, mini