Institutul de Siguranţă Rutieră (ISR) va realiza audituri de siguranţă rutieră, elaborate de auditori specializaţi, pentru a preveni şi reduce pierderile umane, materiale şi financiare cauzate de accidentele rutiere. Institutul se va afla în subordinea Autorităţii Rutiere Române (ARR) din cadrul Ministerului Transporturilor ăi Infrastructurii (MTI), va fi finanţat integral din venituri proprii, cu excepţia primului an de funcţionare, când fondurile vor fi asigurate de ARR.
"Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere va fi parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructură rutieră. Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere trebuie să indice considerentele în materie de siguranţă rutieră care contribuie la alegerea soluţiei propuse şi să furnizeze toate informaţiile relevante necesare realizării unei analize costuri-beneficii a diverselor opţiuni evaluate", se arată într-un proiect de ordonanţă, elaborat de MTI.
Ordonanţa se va aplica de la 19 decembrie pentru proiectele noi de infrastructură ale reţelei rutiere transeuropene, mai puţin a tunelurilor, de la 1 ianuarie 2014 pentru drumurile naţionale, de la 1 ianuarie 2016 pentru drumurile judeţene şi comunale amenajate şi de la 1 ianuarie 2018 pentru străzile urbane amenajate.
Pentru a fi auditor de siguranţă rutieră, persoanele interesate trebuie să aibă studii superioare de lungă durată în construcţia şi proiectarea drumurilor, construcţii, ingineria transporturilor rutiere sau autovehicule rutiere, o experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul respectiv, permis de conducere la categoria B de minim trei ani şi să absolve cursurile de specialitate organizate de ISR.
Auditorii de siguranţă rutieră vor fi obligaţi să participe anual la cursurile de instruire periodică şi o dată la trei ani la cursurile de