Programele de înnoire a parcului auto derulate în majoritatea pieţelor auto din Europa, au dat peste cap pronosticurile analiştilor şi ale producătorilor. Dacă la începutul anului trecut majoritatea celor implicaţi în industria de profil susţineau la unison că 2009 va fi un dezastru, iată că finalul anului ia contrazis.
Astfel, constructori precum Renault sau Peugeot-Citroen, au câştigat procente enorme în Marea Britanie sau Franţa, în timp ce producătorii dependenţi de cererea din Germania, precum Grupul Volkswagen, au fost cei mai afectaţi.
Înmatriculările de vehicule noi în statele Uniunii Europene şi în cele ale Asociaţiei Liberului Schimb (EFTA), au crescut cu 16% în decembrie 2009. Potrivit Asociaţiei Producătorilor Auto Europeni (ACEA), piaţa auto a înregistrat o creştere de 50% în Franţa şi de 40% în Marea Britanie.
Francezii au luat partea leului
Conform statisticilor, în ultima lună a anului trecut, cei trei mai producători francezi, PSA Peugeot-Citroen şi Renault, au reuşit o cotă de piaţă de 3,5% în pe piaţa din Europa. În Franţa, explozia vânzărilor din ultima lună a anului trecut este pusă pe seama faptului că de la 1 ianuarie 2010 guvernul a redus valoarea primei de casare.
Astfel, de la 1.000 de euro pentru o maşină veche, prima a fost redusă la doar 700 de euro. Renault, companie la care statul francez încă este un acţionar important, a înregistrat în decembrie o creştere a vânzărilor de 50%. Astfel, producătorul francez a reuşit, datorită programului “Rabla”, să atingă un volum de 1,1 milioane de unităţi comercializate în 2009.
Partenerul de alianţă al celor de la Renault, constructorul japonez Nissan, care contează mai mult pe piaţa auto din Marea Britanie pentru vânzările sale din Europa, aproape că şi-a dublat volumul de vehicule comercializate în Regat, în luna decembrie. Tata Motors, constructorul auto I