In timp ce majoritatea executivilor trebuie sa dea explicatii serioase actionarilor pentru scaderile din 2009, multe pozitii de management fiind astfel sub semnul intrebarii dupa un an dezastruos in multe sectoare, Fabrice Cambolive, managerul responsabil de vanzarile Dacia, in Romania are un bilant pe care nu ar fi pariat nimeni la inceputul anului 2009, ajutat insa de rezultatele de pe pietele vest-europene. La inceputul lui 2009, Dacia trimitea oameni acasa din lipsa de comenzi, se gandea chiar sa concedieze aproape 4.000 de salariati, vanzarile in Romania se prabuseau cu peste 50%. La final de 2009 rezultatele comerciale arata cel mai bun an din punct de vedere al vanzarilor, nicio inchidere de dealeri si intrarea constructorului de la Mioveni in topul celor mai mari exportatori.
In 2010 Dacia, unul dintre principalii exportatori de pe piata locala, care detine 15% din exporturile Romaniei, va paria mai mult pe piata autohtona, in contextul in care in 2009 programele "Rabla" din Europa de Vest au dus Germania si Franta in topul pietelor constructorului autohton, in timp ce Romania a coborat pe locul al treilea.
La un an de la preluarea conducerii vanzarilor Fabrice Cambolive se asteapta ca in 2010 cota de piata a Dacia sa se mentina la acelasi nivel ca in 2009 sau chiar sa creasca.
"In 2010 estimam ca Dacia isi va mentine cota de piata la aproximativ 28% pe piata locala, in timp ce pe pietele occidentale ne asteptam la o scadere a vanzarilor", a spus directorul comercial al companiei. Cambolive gestioneaza vanzarile din Romania, dar este responsabil de stabilirea parteneriatelor comerciale cu importatorii europeni ai marcii. Astfel, desi bilantul din Romania arata o scadere de 50%, rezultatele comerciale din Europa demonstreaza ca 2009 a fost cel mai bun an pentru Dacia.
La nivelul anului trecut mai multe marci au derulat operatiun