Am discutat cu parlamentari, cu reputaţi jurişti. Fără excepţie, mi-au confirmat o bănuială, iscată de recitirea atentă a Constituţiei: Guvernul Boc IV funcţionează fără legitimitate! Constituirea echipei impunea din partea premierului desemnat ca, înainte de a cere votul Parlamentului, structura Guvernului să fi fost legiferată prin lege organică. Această procedură - organizarea Guvernului - este atributul exclusiv şi inalienabil al Parlamentului (Constituţia, art. 73 e). Nici premierul, nici preşedintele nu se pot substitui forului legislativ suprem, hotărând ei structura Guvernului. Or, în decembrie 2009, Emil Boc a desfiinţat cu de la sine putere ministere, a alipit altele, a transferat jumătăţi de minister. Cu determinări clientelare sau de troc politic. Este cazul hipertrofierii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, al desfiinţării Tineretului şi Sportului, ca şi a Turismului, al separării Culturii de Culte etc. Guvernul e cu totul altfel structurat decât până în decembrie, iar Boc nu putea hotărî asta nici barem printr-o Ordonanţă de Urgenţă (art. 115/1, 5, 6).
Obişnuit să treacă impasibil peste Parlament şi peste Constituţie, premierul Boc a intrat într-o situaţie extrem de delicată, de gravă chiar. Semnalându-i-o senatorul lui Cristian Diaconescu, acesta mi-a declarat că o va supune dezbaterii în Parlament. Cabinetul funcţionând fără legimitate, actele guvernamentale din ultima lună (inclusiv proiectul de Buget) sunt lovite de nulitate. E timpul ca şi în România legea să se respecte, iar Constituţia e legea legilor.
P.S.: Stupidă dezbaterea de ieri, de la Muzeul Literaturii Române, intitulată “Este Eminescu pţt naţional?”. A pune sub semnul întrebării o axiomă, un adevăr fundamental este mai mult decât o blasfemie.