Ministerul Finantelor Publice (MFP) a trimis ieri catre ZF un drept la replica la articolul publicat pe 14 ianuarie cu titlul "Proiectele PPP, o enigma pentru autoritati: autostrazi de 4 miliarde de euro sunt blocate in nesfarsite negocieri", in care arata care este cadrul legal prin care se desfasoara proiectele realizate in parteneriat public-privat, fara a explica insa de ce nu a fost semnat inca niciun astfel de contract in infrastructura.
ZF a scris ieri ca trei proiecte de autostrazi cu o valoare de peste 4 mld. euro care urmeaza sa fie realizate in parteneriat public-privat (PPP) sunt blocate de ani de zile fie in faza de pregatire a proiectului, fie in etapa de semnare a contractului.
Dreptul la replica cuprinde o insiruire de legi: Ordonanta 34/2006 (care a fost mentionata si in articolul publicat de ZF), Hotararea Guvernului nr. 71/2007 pentru aprobarea normelor de aplicare a contractelor de concesiune de servicii si ordinul ministrului finantelor publice din 2009 referitor la implementarea proiectelor de concesiune (despre care constructorii au spus ca este insuficient pentru a atrage investitorii).
MFP afirma ca denumirea de "parteneriat public-privat" (PPP) este un "concept folosit in Romania in sens generic pentru reprezentarea oricarei tranzactii care transfera responsabilitatea generala pentru furnizarea unui serviciu public sau pentru realizarea unei investitii cu scop comercial catre o companie privata, in timp ce autoritatea publica competenta isi pastreaza responsabilitatea politica, devenind partener la profit si pierderi".
Mesajul MFP nu contine insa nicio replica la vreo afirmatie aparuta in articol, fiind doar o insiruire de legi.
Totusi, MFP scoate la iveala un fapt interesant: in cadrul MFP exista inca din 2005 Unitatea Centrala pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat, care are printre atributii inclusi