Deşi te taxează cu 0,71 euro/minut, iar convorbirea ţine aproape două minute, nu-ţi poţi afla nici măcar
propriul număr de telefon: Operatoarea îţi şopteşte încurcată că poate "este dat la confidenţial"
Anunţat cu mare tam-tam încă de anul trecut, serviciul universal de informaţii privind abonaţii de telefonie este un fiasco. Persoanele interesate în obţinerea vreunor informaţii cu privire la abonaţii din reţelele de telefonie mobilă care apelează acest număr nu fac decât să arunce banii pe fereastră: în schimbul sumei de 0,71 euro/minut (de înmulţit cu două minute, pentru că nicio convorbire nu durează mai puţin de-atât) poţi afla că propriul tău număr de mobil "este dat la confidenţial" şi că una dintre rudele tale, care deţine trei abonamente în diverse reţele mobile, toate pe numele său, nu figurează în baza de date cu niciunul dintre acestea...
În ciuda tuturor acestor realităţi, Kostas Papadopoulos, directorul general al serviciului de informaţii InfoClick, se împăunează cu realizările sale, susţinând că "peste opt milioane de noi utilizatori pot accesa 118800 ca urmare a noilor acorduri de interconectare"... Şi este perfect adevărat: pot accesa serviciul, că doar nu-i împiedică nimeni; numai că nu pot obţine şi informaţiile dorite...
Cea mai incompletă bază de date
Potrivit unui comunicat al InfoClick, furnizorul serviciului universal al abonaţilor de telefonie desemnat de ANCOM a anunţat ieri că registrul abonaţilor şi serviciul de informaţii privind abonaţii a devenit accesibil şi pentru cei aproximativ opt milioane de utilizatori ai reţelelor Cosmote, Zapp, RCS&RDS şi Atlas Telecom, ca urmare a noilor acorduri de interconectare dintre InfoClick şi operatorii de telefonie. Numărul este apelabil şi din reţelele Vodafone, Orange, Romtelecom şi UPC.
"Prin urmare, 118800 poate fi apelat de oriunde şi la oric