Mult asteptatul proiect de construire a liniei de metrou spre Otopeni incepe sa prinda contur. Dupa ani de promisiuni si amanari, autoritatile au spus ca pana la finalul anului vor demara lucrarile la magistrala care va lega centrul Capitalei de Otopeni, iar in cel mult sase ani proiectul va fi finalizat. Realitatea.net aminteste ca Ministerul Transporturilor a semnat, recent, un acord cu Guvernul Japoniei prin care sunt asigurate peste 300 de milioane de euro pentru demararea proiectului de construire a liniei de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Henri Coanda. Ideea nu este una noua, dar conducerea Metrorex a spus ca de data aceasta proiectul este luat in serios. "Probabil lucrarile vor incepe in ultima parte a anului in curs, poate in prima parte a anului viitor si probabil ca in mai putin de cinci ani de zile sa fie lucrarea incheiata", a precizat directorul Metrorex, Gheorghe Udriste.
Intr-o prima varianta a proiectului, linia de metrou spre Otopeni ar urma sa porneasca de la Gara de Nord, catre 1 Mai, Piata Presei, Baneasa si Aeroportul Otopeni. A doua varianta prevede construirea metroului dinspre Piata Victoriei, Piata Presei Libere, Baneasa si Otopeni. Pana sa circule cu metroul spre Otopeni, bucurestenii s-ar putea bucura mai intai de magistrala dintre Universitate si Drumul Taberei. Cu putin noroc, lucrarile la aceasta linie ar urma sa inceapa la vara. "In cursul lunii februarie vom face prima strigare in ceea ce priveste alegerea constructorilor. Si dupa jumatatea anului cu siguranta vom incepe organizarile de santier pe zona respectiva", a completat Udriste.
Metroul bucurestean are o lungime de 67 de kilometri si un numar de 49 de statii. 40 dintre acestea au fost construite inainte de 1989, iar restul in ultimii ani. Si acestea s-au bazat insa pe lucrari incepute inainte de 1989, in ultimii 20 de ani nicio linie nefiind con