Incepand de astazi, iesenii care constata nereguli in momentul in care schimba banii la casele de schimb valutar pot cere anularea tranzactiei. Ordinul 632/2009 prevede dreptul consumatorilor, in cazul in care constata neconcordante intre cursul valutar afisat si cel mentionat in formularul de acceptare a tranzactiei sau pe bonul fiscal, sa solicite in scris, in cel mult 24 de ore, anularea tranzactiei. Aceasta solicitare trebuie sa fie facuta la operatorul economic care a efectuat tranzactia sau, in cazul in care acesta refuza, consumatorul se poate adresa la cel mai apropiat sediu al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului. De asemenea, ordinul prevede ca afisarea informatiilor se va face in campul vizual al consumatorului care efectueaza tranzactia.
Operatorii economici au obligatia de a afisa la exteriorul casei de schimb un suport sau un panou unic, monocolor, fara degradeuri sau alte insemne grafice sau culori, pe care informatiile privind vanzarea si cumpararea de valuta sa fie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit. In interiorul casei de schimb valutar, cursurile de schimb, atat pentru operatiunile de vanzare cat si pentru operatiunile de cumparare, vor fi inscrise pe un panou unic, de dimensiune echivalenta unei pagini format A4.
Incepand de astazi, iesenii care constata nereguli in momentul in care schimba banii la casele de schimb valutar pot cere anularea tranzactiei. Ordinul 632/2009 prevede dreptul consumatorilor, in cazul in care constata neconcordante intre cursul valutar afisat si cel mentionat in formularul de acceptare a tranzactiei sau pe bonul fiscal, sa solicite in scris, in cel mult 24 de ore, anularea tranzactiei. Aceasta solicitare trebuie sa fie facuta la operatorul economic care a efectuat tranzactia sau, in cazul in care acesta refuza, consumatorul se poate adresa la cel m