IMAX, compania celebra pentru ecranele de cinema imense, a fost una dintre cele mai mari beneficiare de pe urma blockbuster-ului "Avatar", insa, pentru a supravietui, trebuie sa-si schimbe modelul de business.
De cativa ani, IMAX colaboreaza cu cele mai mari studiouri de filme, insa filmul "Avatar" reprezinta cel mai mare succes al sau, din care a incasat, pana acum, doar pe piata americana, 60 de milioane de dolari, adica 15% din incasarile totale ale filmului in SUA.
Chiar daca pretul biletului este mai mare decat in cazul cinematografului cu ecran clasic, clientii sunt dispusi sa plateasca pentru a experimenta efectele 3D proiectate pe un ecran de 22 de metri latime pe 16 metri inaltime, lucru reflectat si de vanzarile mai mari cu 50 de procente in 2009, fata de anul precedent. De altfel, anul trecut IMAX a avut profit dupa trei ani la rand de pierderi.
Deocamdata, in ciuda succesului inregistrat cu "Avatar", cea mai mare parte a veniturilor companiei provin din business-ul sau traditional de instalare si mentenanta a echipamentului in cinematografe si muzee.
Acesta este si motivul pentru care firma incearca sa se dezvolte, concentrandu-se pe colaborari cu cinematografele clasice, pentru obtinerea permisiunii de a rula filme 3D in salile acestora, contra unei parti din profituri.
Veniturile din astfel de joint venture s-au majorat cu 175 de procente in al treilea trimestru din 2009, fata de perioada similara din anul precedent.
De asemenea, IMAX lucreaza cu studiouri de film precum Summit Entertainment, Walt Disney, Dreamworks Animation si Warner Bros., pentru difuzarea unor potentiale hit-uri ale anului 2010, inclusiv "Amurg: Eclipsa", "Alice in Tara Minunilor" si "Shrek Forever After".
Insa analistii pietei nu se asteapta ca aceste filme sa se ridice la nivelul de incasari al "Av