Vântul economiei drastice bate prin primăriile sucevene. Au căzut drept victime mobilierul, angajările şi investiţiile.
Pentru primăriile din judeţ se anunţă vremuri grele. Mai exact, edilii vor trebui să se descurce şi în acest an cu buget zero la capitolul investiţii proprii. Ordinul a venit de la Ministerul de Finanţe şi a fost scurt, clar şi concis: restricţii în ceea ce priveşte modul în care se cheltuiesc fondurile publice.
Un prim efect al acestui ordin a fost, potrivit directorului economic al CJ Suceava, Irina Vasilciuc, imposibilitatea primarilor de a achiziţiona în 2010 obiecte de birotică, mobilier şi autoturisme.
„O altă restricţie vizează angajările de personal de către administraţiile publice locale. Posturile vacante în cadrul primăriilor vor fi blocate şi în acest an“, a mai precizat Irina Vasilciuc.
„Vom repara dacă se strică ceva“
Angajaţii din administraţie privesc diferit ordinul ministerial. Mulţi au acceptat să facă economii, dar sunt şi persoane care se întreabă cum se vor descurca în 2010.
„Noi suntem aici cinci angajaţi la o comună cu 2.000 de suflete. Muncim şi avem aceeaşi bani la fel ca primăriile care au câte 30 de angajaţi la aceeaşi populaţie. Aici sunt de acord cu reducerea cheltuielilor. Noi nu avem autoturism că nu avem nevoie, iar birotica ne ajunge aşa cum este ea“, ne-a spus Maria Atănăsoaie, secretara Primăriei comunei Crucea.
„Ei, nu se poate chiar să nu ne dea voie să cumpărăm nimic. Aşteptăm să fie publicat bugetul şi apoi vedem. Care nu şi-au cumpărat birotică să fie sănătos, noi avem. Vom repara dacă se strică ceva“, a declarat contabilul comunei Brodina.
„S-au cheltuit foarte mulţi bani“
Cei care nu au nicio legătură cu primăriile se bucură că ministerul va stopa cheltuirea fără rost a banilor publici. „S-au cheltuit a