Reteaua de hipermarketuri Carrefour a ramas anul trecut peste pragul de vanzari de un miliard de euro, insa in 2010 lupta pentru pastrarea pozitiei de lider de piata va fi mai dura ca oricand. Retelele germane Real si Kaufland au venit puternic din urma mizand pe o strategie agresiva de expansiune, iar planurile anuntate de cei doi retaileri pentru 2010 vor fi o amenintare serioasa pentru Carrefour, in conditiile in care compania franceza a franat puternic extinderea hipermarketurilor. In 2009, primul an in care s-a confruntat cu scaderi in consum in Romania, Carrefour a finalizat doar doua din cele 7 hipermarketuri noi puse pe hartie anterior crizei. De partea cealalta, Kaufland si Real au mizat tot pe o expansiune accelerata si au finalizat 6, respectiv 4 magazine noi. Mihaela Popescu
1.135 milioane € - Vanzarile raportate de Carrefour Romania pe 2009, din care reteaua de hipermarketuri ar putea avea putin peste un miliard de euro. Retailerul a inchis anul trecut un hipermarket la Braila si a realizat doua proiecte noi de expansiune, in Oradea si Bucuresti, astfel incat la finele lui 2009 avea 22 de unitati operationale, mai putine decat Real, principalul sau competitor (cu 24 de magazine).
900 milioane € - Cifra de afaceri a Kaufland Romania estimata de ZF pentru 2009 pe baza ritmului de expansiune al retelei. Compania, care opereaza 45 de hipermarketuri cu discount, va avea in acest an un numar mai mare de deschideri decat in 2009. Creditul de 150 mil. euro contractat in 2009 de la BERD va permite retailerului sa intre in orase mici, ocolite de competitorii sai.
900 milioane € - Estimarile ZF privind vanzarile Real Hypermarket Romania in 2009, in crestere cu peste 15-20% fata de anul anterior. Initial, germanii de la Real estimau ca vor trece pragul de vanzari de un miliard de euro in 2009, insa din cauza intarzierii unor proiecte de exp