Pentru prima data de la intrarea pe piata romaneasca, in 2001, Carrefour a raportat o scadere cu 4,6% a vanzarilor in euro fata de 2008, ca urmare a reducerii consumului.
Grupul francez Carrefour, al doilea mare jucator din comertul local dupa germanii de la Metro, a avut anul trecut vanzari de aproape 1,14 miliarde de euro in Romania, cu 22 de hipermarketuri si 25 de supermarketuri operationale, in scadere cu 4,6% fata de 2008. Luand in calcul doar cele 40 de magazine mai vechi de un an, retailerul a inregistrat un declin al vanzarilor la nivel local de 9,4% in euro.
Vanzarile in lei au ramas insa pe crestere, fiind raportat un avans de 9,4% in intervalul mentionat datorita expansiunii celor doua retele operate.
Anul trecut, Carrefour a deschis doua hipermarketuri pe piata locala, la Oradea si Bucuresti, si si-a extins reteaua de supermarketuri in sase locatii, prin investitii totale estimate de ZF la peste 50 mil. euro.
Pe segmentul hipermarketurilor, numarul de proiecte noi finalizate in 2009 a fost insa mult sub tinta stabilita in 2007 pentru Romania, de 7 unitati noi pe an. Criza economica a franat astfel dezvoltarea retelei la nivel local si, cel mai probabil, a diminuat substantial distanta dintre Carrefour si principalii sai competitori pe segmentul hipermarketurilor, germanii de la Real si Kaufland.
Carrefour a fost si anul trecut liderul pietei de profil, cu vanzari de peste un miliard de euro, potrivit estimarilor ZF. Grupul a raportat vanzarile cumulate realizate pe segmentele de hipermarketuri si supermarketuri in Romania.
Reprezentantii companiei in Romania nu au comentat rezultatele pana la inchiderea editiei.
Segmentul hipermarketurilor poate fi estimat la peste 3 miliarde de euro la nivelul lui 2008.
Primele inchideri
2009 a fost primul an in care Carrefour a inchis un magazin in Romania