In septembrie 2007, sotii Cristina si Andrei Marin (29 si 34 de ani) lansau Cuponix.ro, primul site de cupoane de reduceri pe piata locala. Intre timp si-au dat seama ca romanii nu sunt inca pregatiti pentru acest model de a face cumparaturi si au lansat site-ul de calatorii Symbolya.com si urmeaza ca in aceasta saptamana sa dea drumul unui portal de suveniruri.
Desi in aprilie 2007 Andrei Marin lucra la Siemens Germania de un an si noua luni, actualul antreprenor a dorit sa isi lanseze propria afacere alaturi de sotia sa, Cristina, care anterior mai lucrase ca analist de business IT la Orange Romania. Acest lucru nu trebuia sa fie foarte dificil, avand in vedere ca ambii au absolvit Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti.
Astfel, in septembrie 2007, au lansat Cuponix, un site de cupoane de reduceri, dar Andrei Marin spune ca momentul nu a fost tocmai cel potrivit. Explicatia? Romanii nu sunt pregatiti pentru a-si face astfel cumparaturile, un model de busines precum Cuponix fiind capabil de a avea succes abia in cinci ani.
Chiar daca aparitia crizei a mai taiat din avantul romanilor de a mai calatori, in ultimul timp tot mai multi antreprenori romani au lansat site-uri de calatorii, iar unii dintre acesti antreprenori sunt Cristina si Andrei Marin. Ei au dezvoltat Symbolya.com, un site de impartasit amintirile din vacanta prin simboluri, adica utilizatorii site-ului pot atasa pe o harta deja construita diferite semne care sa semnifice locurile vizitate sau activitatile din excursii.
”Ideea ne-a venit cand ne-am intors dintr-o calatorie in 2005 din Sri Lanka. Am incercat sa ne scriem amintirile pe un site de calatorii, dar nu am terminat niciodata povestea pentru ca iti lua timp si iti trebuia o anumita stare sa scrii. Prin simboluri este mult mai usor si mai rapid. Am inceput sa lucram la el i