Presedintele New York Times, Arthur Sulzberger Jr., se pregateste sa anunte ca publicatia va incepe sa perceapa taxe pentru accesul la site-ul sau, scrie Mediafax.
Dupa mai bine de un an de dezbateri in cadrul managementului publicatiei, s-a luat decizia de a se introduce fie acelasi sistem de plati ca la Wall Street Journal, fie un sistem de masurare similar cu cel al Financial Times, cititorii avand posibilitatea de a citi un anumit numar de materiale gratuit, inainte de a li se cere sa se aboneze, au declarat surse din cadrul companiei, citate de New York Magazine.
Pentru moment, The Times trebuie sa ia o decizie privind stabilirea numarului de materiale care pot fi accesate gratuit. Unul dintre prietenii lui Sulzberger a declarat ca o decizie finala va fi luata in decurs de cateva zile, informatie confirmata de un responsabil redactional.
Au fost luate in calcul trei tipuri de strategii pentru perceperea de taxe pentru continutul sau online. Printre aceste optiuni, una a fost o metoda traditionala, dupa modelul The Wall Street Journal, urmand ca unele dintre sectiunile site-ului sa poata fi accesate gratuit si unele numai pe baza de abonament. O alta optiune a fost un sistem bazat pe contorizare, cu un anumit numar de materiale oferite gratuit.
Decizia de a introduce taxe pentru accesarea continutului sau online este una extrem de importanta pentru New York Times si vine la incheierea unui an de discutii pe aceasta tema.
Argumentul in favoarea mentinerii gratuitatii NYTimes.com este ca acesta este un ziar international de limba engleza preferat de public, care are o audienta de peste 20 de milioane de cititori unici si care ar avea de castigat de pe urma unei publicitati online ajunsa la maturitate. De altfel, prima pagina a NYtimes.com a fost vanduta integral, in mai multe ocazii, pe parcursul lui 2009. In