Potrivit PPTT, valoarea pieţei a fost de 700 milioane euro, însă calculele nu coincid cu cele ale producătorilor
Nu sunt semne că o revigorare va veni în prima parte a acestui an
Piaţa de tâmplărie termoizolantă a scăzut anul trecut cu peste 40%, de la 1,2 miliarde euro, în 2008, la 700 de milioane euro, a declarat Harilaus Kilaiditis, director executiv al Patronatului Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă (PPTT), cu o cotă de piaţă de 40-45%. "După estimările noastre, în 2009 producţia de tâmplărie termoizolantă nu a depăşit 700 milioane de euro, faţă de 1,2 miliarde de euro în 2008", a declarat Kilaiditis, citat de Mediafax. Cifrele înaintate de patronat nu coincid cu cele ale producătorilor, ale căror estimări plasează piaţa la jumătatea nivelului din 2008, iar valoarea ar fi fost de 400 milioane euro, ce ar indica după aprecierile PPTT, o scădere de aproape 70%. Reprezentanţii Gealan România declarau, la mijlocul lui decembrie, că scăderea pieţei este determinată şi de încetarea activităţii mai multor jucători. "Evident că nu putem vorbi despre o creştere a afacerilor pentru această perioadă, în condiţiile unei pieţe de tâmplărie din PVC care a ajuns la aproximativ 400 de milioane euro, ceea ce înseamnă o scădere cu 50% comparativ cu anul trecut, dar şi suspendării activităţii a peste 20% dintre producătorii de ferestre", declara, pentru Curierul Naţional, Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan.
Relansarea investiţiilor în construcţii şi reabilitarea termică pot salva piaţa
El a precizat că în prima parte a acestui an nu se manifestă nicio revigorare semnificativă a evoluţiei pieţei, atât din cauza anotimpului rece, cât şi a lipsei de investiţii, în condiţiile în care proiectele din intervalul 2008-2009 sunt finalizate în proporţie de 80-90%.
Printre factorii care pot influenţa pozitiv piaţa de profil se num