Facilitatile implementate de Regia Autonoma de Transport Timisoara, odata cu introducerea noului sistem de ticketing - abonament pe card de acces si optiunea portofel electronic - nu vor duce la disparitia biletelor de calatorie tiparite. Intrebarea este : se justifica investitia - care va urma celei de anul trecut, cand R.A.T.T. a platit 4,3 milioane euro pentru sistemul automat de taxare si pentru sistemul de monitorizare a vehiculelor proprii -, in conditiile in care, sustin reprezentantii R.A.T.T., nu se stie care vor fi reducerile de cheltuieli pe care le aduce acest sistem? Oficial, calatorilor R.A.T.T. le merge bine…
Abonamente pe card, tabele de afisaj electronic cu orarul mijloacelor de transport si, mai nou, incarcarea numarului de calatorii pe card (in asa-numitul portofel electronic) sunt principalele facilitati pe care Regia Autonoma de Transport Timisoara le-a pus la dispozitia calatorilor, in iarna anului trecut, odata cu implementarea noului sistem de ticketing. Atunci, vechile compostoare de bilete au disparut din mijloacele de transport in comun, fiind inlocuite in mare parte cu validatoare de carduri.
Recent, R.A.T.T. a luat decizia de a lasa pe mijloacele de transport in comun un singur validator dual (aparat la care poate fi validat atat biletul tiparit, cat si cardul de calatorie). Calatorilor nedumeriti de motivul acestei masuri, fapt care ii forteaza deseori sa traverseze mijlocul de transport de la un capat la altul, chiar si in orele de varf, cand abia gasesti un loc in picioare, controlorii de trafic le-au raspuns ca se pregateste o urmatoare etapa, cea de renuntare la biletele de hartie. Reprezentantii R.A.T.T. infirma, insa, aceasta ipoteza si spun ca in niciun caz conceptul de validare de card nu-l va desfiinta pe cel de taxare de bilet, dar se declara convinsi de faptul ca introducerea portofelului electronic va diminua cost