Au fost aplicate mai multe amenzi, în valoare totală de 15.500 de lei
Serviciul Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei Braşov a efectuat pe tot parcursul anului trecut mai multe acţiuni atât de control, cât şi de informare a asociaţiilor de proprietari din municipiu. La capitolul controale financiare, contabile şi de gestiune, au fost verificate de acest serviciu 61 de asociaţii de proprietari. Din cauza neregulilor constatate s-au aplicat sancţiuni cu avertisment şi amenzi contravenţionale în valoare totală de 15.500 lei. Întrucât s-au constatat şi unele fapte care potrivit legii pot constitui infracţiuni, mai multe dosare de control au fost transmise spre cercetare organelor competente.
Peste 8.000 de sesizări de la locatari
De la cetăţeni anul trecut s-au primit 8.275 de sesizări pentru care s-au formulat răspunsuri. Tot pe parcursul anului 2009 au fost organizate întruniri speciale între reprezentanţii Primăriei şi ai asociaţiilor de proprietari în vederea implementării programului naţional privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, prin înştiinţarea asociaţiilor de proprietari asupra posibilităţii de înscriere a acestora.
Reprezentanţii asociaţiilor de proprietari au fost îndrumaţi ţinându-se cont de specificul fiecărui imobil în parte. A fost întocmite şi distribuite formularele pentru înscriere în program a celor 400 de asociaţii care au solicitat participarea la program, a fost completată fişa tehnică pentru fiecare bloc de locuinţe.
Doar 454 de administratori de imobile sunt atestaţi
În cadrul acestui serviciu a fost reactualizată baza de date cu administratorii atestaţi (bază de date care la începutul anului 2009 conţinea 723 poziţii) şi a fost întocmită o listă publică, cu acordul administratorilor atestaţi, care este publicată pe site-ul Primăriei muni