Guardian News&Media, editorul publicatiilor The Guardian si The Observer, a afisat in 2009 pierderi inainte de taxe de 64 mil. euro, informeaza Brandrepublic.com.
Cu toate acestea, pierderile raportate de grupul de presa sunt mai mici in 2009 fata de 2008, de 93 mil. euro.
Guardian News&Media a fost fortat sa recurga la disponibilizari , anuntand in noiembrie 2009 decizia de a concedia peste 100 de angajati in incercarea de a reduce pierderile zilnice care se ridicau la peste 100.000 euro. In 2009, GNM avea un numar de 1.773 de angajati, costurile cu personalul ridicandu-se la circa 100 mil.euro.
Pe de alta parte, oficialii grupului de presa au mentionat ca ziarele The Guardian si The Observer “au avut in continuare o performanta buna”, situatie similara si in cazul variantei online a The Guardian (Guardian.co.uk).
Urmand tendinta pietei, GNM se confrunta de asemenea cu o scadere puternica a ventirulor din publicitate si a tirajelor. Pentru a depasi aceasta situatie, editorul a anuntat un plan drastic de optimizarea a costurilor, care ar putea genera economii de ordinul milioanelor de euro. In 2008, compania a anuntat masuri de reducere a numarului de pagini in cazul The Observer si renuntarea la un anumit numar de publicatii cu aparitie lunara.