Cele mai vândute au fost Dacia şi Hyundai
Vânzările de autoturisme de lux au scăzut spectaculos
Ceva mai reţinuţi din cauza crizei financiare, europenii au preferat anul trecut maşini mai ieftine de tipul Daciei sau Hyundai, în detrimentul mărcilor de lux, aducând astfel creşteri importante în veniturile producătorilor de low-cost. Potrivit unui comunicat al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), autoturismele Dacia au avut creşteri importante ale înmatriculărilor de autoturisme noi, de aproape 30%, în timp ce giganţii automobilului de lux, BMW, Mercedes şi Lexus, au marcat scăderi care depăşesc puternic contracţia pieţei.
În opinia specialiştilor, fenomenul de rearanjare a mărcilor preferate a fost determinat anul trecut de numeroşi factori, de la criza financiară care a blocat creditul, la recesiunea care a determinat Guvernele ţărilor europene să deruleze programe generoase de reînnoire a parcului auto, subvenţionând din bani publici achiziţiile de maşini noi. Clienţii s-au orientat astfel către modelele care au beneficiat de cele mai convenabile reduceri de preţ şi care au reuşit totodată să convingă printr-un consum redus şi, în general, prin costuri mai mici de întreţinere.
Peste 340.000 de Hyundai
Dintre mărcile comercializate în Europa (UE, Elveţia, Norvegia şi Islanda), Dacia a înregistrat cea mai bună creştere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi. Cifra a urcat pentru constructorul român cu 29,2%, la 237.912 unităţi. Singura marcă concurentă care a reuşit să se apropie în top este ocupanta locului doi, Hyundai, cu un avans de 26,6%, însă la o cotă de piaţă uşor mai ridicată, de peste 340.000 de maşini.
Dacia, aflată în porfotoliul Renault, a reuşit totodată dublarea înmatriculărilor pe pieţele vest-europene, la aproape 190.000 de maşini, eclipsând avansul de 32,3% marcat de a