Deşi a reziliat contractul de internet cu firma Ilink în urmă cu şase luni, Florian Ciobanu, din Călăraşi, a primit în luna decembrie o notificare prin care i se spune că ar figura în evi denţele contabile cu o datorie de 200 de lei, ca urmare a neachitării la timp a abonamentului lunar.
Omul a încercat de nenumărate ori să le explice foştilor furnizori de internet că e o greşeală. Situaţia s-a remediat numai după intervenţia EVZ.
„După ce mi se solicită imperativ achitarea cât mai urgentă şi integral a datoriei, mi se transmit şi ameninţări de acţionare în judecată pentru «neexecutarea obligaţiei contractuale de plată»”, afirmă Florian Ciobanu.
„N-au vrut să primească dovada încetării contractului”
Pentru a rezolva problema, bărbatul a sunat la numărul de telefon menţionat pe notificare. „Mi s-a recomandat să merg la sediul firmei din Călăraşi pentru prezentarea dovezilor de plată, precum şi a confirmării de încetare a con tractului. Acolo, nu au vrut să-mi primească dovada încetării contractului”, adaugă bărbatul, care a cerut lămuriri şi prin e-mail, dar nu a primit.
„Având în vedere faptul că aţi reziliat contractul în luna iunie, firma reclamată nu mai are niciun temei legal pentru a solicita plata abonamentului pentru perioada iulie-decembrie”, spune Elena Moi se, avocat al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului.
Ilink: „A fost o eroare”
Oficialii firmei Ilink au demarat o anchetă internă. „În urma acesteia, am descoperit că este vorba despre o eroare a sistemului. Nimeni nu este perfect. O să-i trimitem clientului o scrisoare prin care o să-i confirmăm că nu are nimic de plată şi o să-i cerem scuze”, ne-a declarat Iuliana Anghel, de la departamentul legal al Ilink.