Vanzarile de masini au inregistrat anul trecut o scadere de peste 55%, la aproape 130.200 de autoturisme, nereusind sa depaseasca estimarile pesimiste ale Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Cand APIA face estimari, le face anticipand evenimente economice. In ianuarie 2009, atunci cand spuneam ca piata nu va trece de 130.000 de masini a parut socant, avand in vedere volumele din 2007 si 2008", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. In 2007 piata locala a ajuns la un volum de 315.000 de autoturisme, iar in 2008 a scazut la 270.000. Piata auto a pierdut in 2009 aproape 3,5 mld. euro cifra de afaceri, scazand de la peste 5 mld. euro in 2008 la 1,5 mld. euro in 2009, revenind la un volum de vanzari similar cu cel realizat in 2003. Atunci la Mioveni Dacia fabrica doar modelele Solenza si Berlina, iar Logan inca purta numele de "Renault X90", in timp ce retelele dealerilor marcilor de import erau in stadiu de proiect.
Vanzarile de masini au inregistrat anul trecut o scadere de peste 55%, la aproape 130.200 de autoturisme, nereusind sa depaseasca estimarile pesimiste ale Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"Cand APIA face estimari, le face anticipand evenimente economice. In ianuarie 2009, atunci cand spuneam ca piata nu va trece de 130.000 de masini a parut socant, avand in vedere volumele din 2007 si 2008", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. In 2007 piata locala a ajuns la un volum de 315.000 de autoturisme, iar in 2008 a scazut la 270.000. Piata auto a pierdut in 2009 aproape 3,5 mld. euro cifra de afaceri, scazand de la peste 5 mld. euro in 2008 la 1,5 mld. euro in 2009, revenind la un volum de vanzari similar cu cel realizat in 2003. Atunci la Mioveni Dacia fabrica doar modelele Solenza si Berlina, iar Logan inca purta numele de "Renault X90", in timp ce retelele