Traficul din zonele prin care trec zeci de tiruri care tranzitează Aradul va fi echilibrat prin Centura de Est. Astfel, cartierele Micălaca, Subcetate și Aradul Nou urmează să scape de traficul greu al tiriștilor.
Profesionalismul lucrărilor executate la pasajul Micălaca pune arădenii pe jar în fiecare an. Denivelările asfaltului, alături de haosul creat de tiruri, umflă an de an buzunarele service-urilor auto din cartierul arădean.
Service-urile auto profită de pe urma denivelărilor
„Oamenii sunt foarte migăloşi. La orice problemă cu maşina, se prezintă la service şi nu e de mirare, având în vedere starea în care se degradează strada Voinicilor în urma tirurilor care zilnic trec pe acolo. Acum mai e cum e, dar vara, când asfaltul se încinge, apar denivelări demne de filmele cu proşti”, a declarat Marin Cosma, proprietarul unui service auto din cartierul Micălaca.
Varianta ocolitoare scoate tirurile din peisaj
Inaugurat la jumătatea lui 2005, pasajul a avut de suferit ani la rând şi pe fondul ploilor torenţiale care au inundat zona, sistemul de colectare a apei pluviale nemaifăcând faţă absorţiei apei de ploaie. Nici locuitorii cariterului Aradul Nou nu o duc mai bine la acest capitol. Pentru că ruta tiriştilor „taie” cartierul în două, mulţi arădeni din zonă se văd cu pereţii caselor crăpaţi în urma traficului intens.
Pentru aceştia, singura soluţie de scăpare rămâne viitoarea Centură de Est, mai ales că nu toţi îşi permit renovarea caselor. „Dacă într-adevăr centura va fi pusă în funcţiune când va fi gata, ne va scăpa pe toţi de problema traficului tirurilor. Pe Ştefan cel Mare trec sute de tiruri, e un haos general mai ales la orele de vârf. Noi mai avem şi copii şi de multe ori ţi-e şi frică să-i laşi în stradă la joacă, să nu apară un nebun să dea peste ei”, a spus Alina Groza, care locuieşte în cartierul Aradul Nou. Până