Întoarcerea la popor a casei care-i poartă numele a stârnit zilele astea frenezia comentariilor pro şi contra pe marginea ideii deputatului Silviu Prigoană. Să se facă mall sau să rămână un simbol naţional – Palatul Parlamentului? Sursa: EVZSursa: Arhiva LibertateaSursa: Arhiva LibertateaSursa: Octavian CocoloşSursa: Răzvan VălcăneanţuSursa: Răzvan Vălcăneanţu
1 /.
Unii ar spune că Ceauşescu se răsuceşte în mormântul lui secret la ideea că măreaţa ctitorie a socialismului va cădea în ghearele hrăpăreţe ale consumerismului. Alţii spun că totul nu e decât o temă populistă de campanie, scoasă de Prigoană de la naftalină special pentru campania electorală a fiului său, Honorius, după ce el însuşi a intrat în Parlament în 2008 cu aceeaşi promisiune.
Însăşi mama Casei poporului, arhitecta Anca Petrescu, a luat în serios problema şi trăieşte cu teamă de mai bine de un an, de când are informaţii precise că Prigoană duce tratative cu oameni de afaceri străini să-i prăduiască opera de-o viaţă.
Rodul muncii întregului popor, după ideile câtorva sute de arhitecţi, dar mai ales după capriciile conducătorului iubit, fosta Casă a republicii, devenită în 1990 Casa poporului, apoi din 1994 Palatul Parlamentului, ar trebui să devină rentabilă, după părerea lui Silviu Prigoană, intrând pe mâinile unor oameni de afaceri care ar transforma-o în mall. Prigoană vehiculează în urechile publicului cifre disparate, menite să stârnească revoltă în populaţia afectată de criză, şi stârnind ura populară pentru a doua oară în ultimii 20 de ani la adresa celebrei clădiri.
Cifrele seci, regăsite an de an în bugetul Camerei deputaţilor – instituţia care are casa în administrare – arată, însă, că cheltuielile cu întreţinerea clădirii nu depăşesc cu mult 10% din întregul buget al Parlamentului, un procent ce se regăseşte în multe bugete de instituţ